Even stilstaan … voor je klanten en jezelf

Als ondernemer, maar ook als werknemer, hol je vaak maar door. Van project naar project, van klant naar klant. Altijd zijn er wel uitdagingen aan te gaan, oplossingen te verzinnen, brandjes te blussen.

Wanneer sta jij stil bij wat je voor je klanten betekent? Bij wat je allemaal zo vanzelfsprekend doet en waarom je dat doet? Wanneer kijk jij even achterom, maar ook vooruit en bedenk je:

  • wat waren de successen van de laatste tijd?
  • waarom ging het zo goed of juist niet?
  • waar ging het mis en wat leerde ik daarvan?
  • hoe maak ik het verschil voor mijn klanten?
  • waarom was een klant zo tevreden?
  • welke expertise wil ik delen met relaties?
  • welke aanbieding wil ik mijn vaste relaties doen?

Even stilstaan … en om je heen kijken. Voor je klanten en voor jezelf. En deel je inzichten en ideeën ook met anderen. Wie weet wat zij weer bedenken, waar zij jou mee kunnen helpen?

Delen met je relaties
Hét middel, dat maakt dat je op gezette tijden even stilstaat, omkijkt en vooruit denkt, is een nieuwsbrief. Die dwingt je om regelmatig bovenstaande vragen te stellen en geeft je meteen de gelegenheid antwoorden te delen met je relaties. Je ziet en spreekt nu eenmaal niet iedereen regelmatig.

Geen tijd om te schrijven?
Je wilt wel een nieuwsbrief sturen, maar hebt geen tijd om de inhoud te schrijven? Op vooraf afgesproken data bel ik je, zodat je even stilstaat, omkijkt en vooral ook vooruit. Neem contact met me op.