Plannen maken de ondernemer
Als zelfstandig ondernemer begon ik niet met een plan. Maar gaandeweg heb ik geleerd dat het voor een ondernemer wel belangrijk is plannen te hebben. Plannen om een product te ontwikkelen, voor een bepaalde doelgroep te werken. Plannen ook om bepaalde dingen vooral niet (meer) te doen. Zoals ze ook in de sport zeggen: focus. De kans op succes is dan groter.
Dat is wat alle marketinggoeroes dan ook roepen: maak een plan, focus, kies een niche, maak je doelgroep specifiek. Dat betekent natuurlijk niet dat ik andere kansen aan me voorbij laat gaan. Dat is elke keer aan mijzelf om te beoordelen: heb ik hier zin in, tijd voor? Past dit nu in mijn plan of strategie? En het mooie als kleine zelfstandige is dat ik flexibel ben, ook in plannen. Ik merk snel of iets werkt of niet en dan kan ik omschakelen naar plan B. Dat is bij bedrijven met veel medewerkers toch iets lastiger.
Plannen maken de ondernemer
Als je eenmaal voor jezelf plannen hebt, wat je doet, voor wie je werkt, wat het probleem is dat jij oplost, kun je dat ook veel makkelijker vertellen. En op je website of op social media laten zien. Zodat het ook voor anderen duidelijk is en zij kunnen bijdragen aan je succes.
Welke plannen heb jij? Welke problemen los jij op? Voor wie? Staat dit ook op jouw website? Mijn plan is om jou te helpen bij het goed verwoorden van jouw plannen. Op je website of in een nieuwsbrief. Bel 06 255 85 644 of mail mij.
Netraam WoordWerk voor een website, nieuwsbrief en blog waarmee je klanten aan je bindt.